Szeretettel köszöntünk az Erdőkertesi Neumann János Általános Iskola honlapján!

A Fővárosi Nagycirkuszban jártunk

A 2.b osztály, a Szülői Közösségének köszönhetően lehetőséget nyert arra, hogy betekintsen a cirkusz világába.

December 21-én a tanítási órák után a hideg ellenére, fülig érő szájjal útra keltünk a Fővárosi Nagycirkuszba, hogy megtekintsük a „Szikramanók, karácsonyi kaland a cirkuszban” című műsorát. A produkciók kezdete előtt sétáltunk egy nagyot a Városligetben, majd elfoglaltuk a helyeinket a porond körül.

Láthattunk biztosítókötél, háló nélküli egyensúly gyakorlatokat igénybe vevő produkciókat, dobzsonglőrt, akrobata csapatokat és számos izgalmas, lenyűgöző produkciót. A szünetben persze a popcorn sem szorulhatott háttérbe, mely valljuk be, a nagy izgalmak után mindenkinek jól esett.

Felejthetetlen élményekkel, a fáradt lábainkkal küzdve szálltunk fel a buszra és indultunk haza, Erdőkertesre.

erdokertes iskola hirek kirandulas cirkusz 20190118

Madárbarát iskola leszünk

erdokertes iskola hirek madarbarat iskola 20190118Tudjuk, hogy az „Örökös Ökoiskola” cím elnyerésével az élet nem áll meg. Nem dőlhetünk hátra, belekényelmesedve az elnyert jutalom okozta örömbe, hiszen a név kötelez. Ezért iskolánk Öko munkacsoportja újabb és újabb ötletekkel rukkol elő, hogy a megkapott cím ne csak egy oklevél legyen a falon.

Tavaly év végén arra kértük a tanulókat és a szülőket, hogy segítsenek iskolánkat „Madárbarát” iskolává varázsolni. Első körben a téli madáretetéshez kértük a hozzájárulást. Hatalmas volt az öröm, amikor láttuk, hogy folyamatosan érkeznek be a szebbnél-szebb madáretetők – kezdve az egyszerű, de praktikus átalakított műanyag flakonoktól egészen a professzionális szigetelt, plexivel védett csodákig. A történet nem állt itt meg, ugyanis az etetők többsége nem üresen, hanem eleséggel bőven ellátva (megtöltve, szatyorban és zsákban!) érkezett.

Ezúton is nagyon szépen köszönjük mindenkinek, hogy segítettek elindulni ezen az úton.

Az etetőket kihelyeztük, némelyiknél már mozgást is észleltünk. Reméljük, hogy a madárkák belátják majd, hogy az esetleges 10-15 percig tartó ricsaj nem ellenük irányul, és bátran veszik majd igénybe ezt az általunk nyújtott ingyenes szolgáltatást.

A tél elmúltával újabb kihívások elé nézünk majd. Az etetőket felváltják majd a fészkelő odúk, az itatók, madárfürdők.

Reményeink szerint egy év múlva a Magyar Madártani Egyesület iskolánkat a Madárbarát Iskola címmel jutalmazza majd.

Tóth Zoltán
Öko munkacsoport

Tisztelt Szülők és Kedves Gyerekek!

erdoketes iskola hirek felhivas madarbarat iskola 20181120Iskolánk azt a nemes célt tűzte ki maga elé, hogy jövő év végéig elnyeri a "Madárbarát Iskola" címet! Ehhez azonban össze kell fognunk!

Közeleg a tél, megkezdődhet a környezetünkben élő madarak téli etetése. Az etetéshez etetőkre és eleségre van szükségünk!

Ismét elő lehet venni a kreativitást és a kézügyességet, hogy iskolánkat minél több kedves madárka látogassa meg. Készítsetek téli madáretetőt, fából, műanyag flakonból, és bármiből ami erre alkalmas lehet! Az etetők készítéséhez rengeteg anyag található az interneten. Barkácsolni szerető apukák (és anyukák is) figyelem! A tél elmúltával következik a tavaszi költési időszak. Ehhez szeretnénk mesterséges odúkat kihelyezni. Az odúk elkészítéséhez a Magyar Madártani Egyesület segédlete szolgál támpontként:

http://www.mme.hu/sites/default/files/vegleges_fuzet.pdf

Szeretettel várunk bármilyen kedves felajánlást, hogy az Örökös Ökoiskola cím után ezt a címet is megkaphassuk.

Öko Munkacsoport

Ó! IÓ! CIÓ! PÁLYAORIENTÁCIÓ!

erdokertes iskola hirek palyaorientacio

Az elmúlt tanévtől kezdődően a pályaválasztást megkönnyítendő az általános iskolák pályaorientációs napot szerveznek.

A leginkább érintett a nyolcadik évfolyam, hiszen ez az év, számukra fontos mérföldkő a továbbtanulás rögös útján. A diákok most érkeznek el igazán a pályaválasztás első lépcsőfokára: el kell dönteniük, hogy mit is szeretnének csinálni a jövőben, vagy legalább is meg kell rajzolniuk a jövőképük körvonalait. Fontos, hogy tisztában legyenek képességeikkel, nagyon jó önismeretre van szükségük. Ebben a helyzetben az egyik fontos helyszín a szülői ház, a szülői segítségnyújtás. A másik igazán fontos környezet az iskola. A pedagógusok, főként a végzős osztályok osztályfőnökeinek feladata végig „kísérni”, segíteni diákjaikat ezen a rögös úton. Október 25-én a korábbi évekhez hasonlóan a Gödöllői Egyetem Sportcsarnokában ismét megrendezték a térség középiskoláit bemutató pályaválasztási börzét. Az Erdőkertesi Neumann János Általános Iskola, végzős diákjai is részt vettek ezen a remek programon. A tanulók több gimnáziummal, szakközépiskolával és szakiskolával is megismerkedhettek. Önismereti teszt kitöltésével lehetőségük nyílt képességiek felmérésére, valamint a jelenlévő intézmények életébe is vethettek egy pillantást.

A felső tagozatosok a november 10-én megrendezett iskolai pályaorientációs napon további segítséget kaptak a pályaválasztáshoz. A Pest Megyei és Érd Megyei Jogú Városi Kereskedelmi és Iparkamara szervezésében önismeretet bővítő foglalkozáson, valamint az informatikus, a tájépítő mérnök, a rendvédelmi szakmák (rendőr, büntetés- végrehajtás, katasztrófavédelem), az internetes kereskedelmi, az óvónői, a védőnői, a sminkes, és a virágkötő szakmák megismerése mellett a régi diákjaink is beszámoltak középiskolai tapasztalataikról. Az alsó tagozatos diákok sem maradtak ki a szakmák rejtelmeiből, ők különböző állomásokon, játékos formában ismerkedtek meg a foglalkozásokkal. Rejtvényeket, szókeresőket oldottak meg, valamint sportos tevékenységeken keresztül betekintettek a pincérek világába. A mesenézés keretén belül megismerkedtek az orvos, az asszisztens és a mozdonyvezető feladatkörével. A kézműves foglalkozások során megtapasztalták, számos foglalkozásnál mennyire fontos a pontosság és elengedhetetlen a precízség.

Köszönjük a közreműködésüket és a segítőkészségüket az előadóknak, érdekes és hasznos ismeretekhez jutottak a diákok, amelyekre reméljük még sokáig emlékezni fognak!

/A képeket a Galéria menüpontban tekinthetik meg./

2017. évi feladatlapok

Rátz László Matematika verseny

Rátz László Matematikai kvízverseny

Természettudományi verseny


2016. évi feladatlapok

Rátz László Matematika verseny

Rátz László Matematikai kvízverseny

erdokertes iskola hirek digitalis temahet dth logo 20160408

erdokertes iskola hirek digitalis temahet dth cim 20160408

Hazai kutatások alapján megállapítást nyert, hogy a magyar digitális bennszülöttek (tanulók) 96%-a internetezik, napi rendszerességgel (átlag 2 óra internethasználat) 64%.

A felnövekvő nemzedék információfeldolgozás és ismeretelsajátítás folyamatában bekövetkezett változások alapján az a nagy kérdés, hogy a digitális bennszülötteknek kell-e alkalmazkodni a hagyományos módszerekhez, vagy a pedagógusoknak a tanulók megváltozott információfeldolgozásához?

Tantestületünk úgy gondolja, hogy a digitális bennszülöttek nyelvén és igényeik szerint kell megfogalmazni és kifejezni azokat az ismereteket, információkat, amiket szeretnénk megosztani, elsajátíttatni diákjainkkal, vagyis a digitális pedagógia elengedhetetlen részét képezi a modern oktatásnak.

Ebből következik, hogy meg kell tanítanunk diákjainkat:

  • a valóság és a virtuális világ közötti különbségek felismerésére,
  • a biztonságos, etikus és megbízható internethasználatra,
  • a tudatos digitális eszközhasználatra.

Bővebben ...

Március 17-én idén is megrendezésre került Őrbottyánban a kistérségi Kvassay tanulmányi verseny, matematikából, olvasás-szövegértésből és helyesírásból, amelyen 17 iskola 118 diákja vett részt.

A verseny kategóriái:

  • Olvasás-szövegértés: (1–4. osztályig) szépirodalmi szöveg feldolgozása feladatlapon 
    Szépirodalmi szöveg részletének hangos, kifejező olvasása
  • Helyesírás: (1–4. osztályig) szavak, mondatok tollbamondása
  • Matematika: (3–8. osztályig) a versenyen logikus gondolkodást kívánó feladatok

Az őrbottyáni negyedik osztályos tanulók még egy kis színdarabbal is kedveskedtek nekünk mielőtt nekikezdtek volna a versenynek a gyerekek.

Iskolánk 8 kisdiákja szerepelt az őrbottyáni megmérettetésen, azok a tanulóink, akik a háziversenyünkön értek el első helyezést matematikából, olvasás-szövegértésből és helyesírásból.

A versenyen induló tanulóink:

2. évfolyam

  • Rákó Jázmin 2. a
  • Alpár Lili Anna 2. b

3. évfolyam

  • Balázs Anna Krisztina 3. b
  • Dugonics Natália 3. b
  • Szuhanyik Zsolt 3. b

4. évfolyam

  • Farkas Viktória 4. a
  • Zsömle Dóra 4. a
  • Konkoly Eszter Margit 4. b

Az Erdőkertesi Neumann János Általános Iskola sikerei:

Matematika: Balázs Anna Krisztina 4. hely

Helyesírás: Dugonics Natália 5. hely

Olvasás-szövegértés: Szuhanyik Zsolt 6. hely

Perbiró Ágnes

erdokertes iskola hirek digitalis temahet logo 20180126

erdokertes iskola hirek digitalis temahet lovagi digitorna cim 20180126

„Lovagi digitorna”: hogyan őriztük meg napjainkban a lovagi kultúrát, feldolgozása interaktív eszközök segítségével.

Tantárgyi koncentráció: magyar nyelv és irodalom; történelem, társadalmi és állampolgári ismeretek; természetismeret; technika, életvitel és gyakorlat tantárgyakkal.

Projektünk témaválasztásának indoklása:

A történelem órákon tapasztaltak szerint a tanulók fantáziáját megmozgatja a lovagkor. A téma alkalmas arra, hogy a középkori erkölcsi normák mai aktualitását is bemutassuk, ugyanakkor több oldalról közelítsük meg a lovagkorban jellemző életformát. A digitális eszközök, játékos feladatok segítségével közelebb hozzuk a tanulókhoz az akkori életmódot. A lovagerények felelevenítésével, népszerűsítésével, a lovagot a gyermekek elé példaképként állítva megmutatjuk a helyes magatartásmintákat.

Bővebben ...

Folytatódnak tanulmányi sikereink

Hagyományosan 16. alkalommal rendeztük meg Neumann-napi versenyeinket, tisztelegve nagytudósunk, iskolánk névadója előtt, aki nélkül mai világunk elképesztő sebességgel zajló informatikai forradalma elképzelhetetlen lenne.

A természettudományos és a matematikai ismereteink „fénysebességű” bővülése, az informatikai eszközök napi életünk szoros részévé válása alátámasztja, hogy diákjaink oktatásának fontos elemévé váltak ezen tudásanyagok, ismeretek.

A versenyeinken is célunk, hogy feladatsorainkkal e tárgyi tudást is mérjük, mindemellett a tanulók szövegértő- és megfigyelőképességét, logikus gondolkodását, absztraháló képességét, sík- és térszemléletét is próbára tegyük.

Iskolánkban külön figyelmet fordítunk arra, hogy tanulóink kibontakoztassák képességeiket, tesszük ezt szakkörökkel, versenyeken való részvétellel, felkészüléssel, illetve a több tantárgy esetében is működő differenciált csoportbontásokkal.A nívócsoportos tanítás keretében a tanulóink így nem hagyományos osztálykeretben, hanem homogén, közel azonos képességű tanulókból létrehozott csoportokban tanulnak lehetőséget biztosítva a még magasabb szintű képességfejlesztésre.

A matematikai készségek fejlesztésének egyik alapkövének tartjuk azt is, hogy iskolánkban bevezettük a matematika tantárgy részeként az önálló témakörként működő matematikai logikát. Ezeken az órákon, illetve a tananyagba beépítve is célunk, hogy a logikai játékokkal, illetve számos egyéb tevékenységgel, feladvánnyal, feladattal fejlesszük tanulóink gondolkodását.

A program kiemelkedően hasznosnak bizonyul, pozitív eredményként tapasztaljuk tanulóink problémaérzékenységének, rugalmas gondolkodásának, kombinációs képességének és a kreativitásának fejlődését.

Az elmúlt évek kompetenciamérésének javuló eredményei, illetve egy-egy versenyen elért eredmény már megmutatta, hogy tanulóink, tanáraink és a szülők több éves kitartó munkája meghozta és meghozza a gyümölcsét.

Az idei Neumann-napi versenyeink eredményhirdetése különösen nagy büszkeséggel töltött el bennünket, mivel nagyon sok diákunk dobogós helyezést ért el, és az iskolák közötti versenyben is jól szerepeltünk.

A Rátz László Matematikaverseny egyéni megmérettetésén Alpár Lili (3.b) 1. helyen, Balázs Anna (4.b) 2. helyen, Krenedits Márton Simon (5.a) 1. helyen, Makulinszki Zsolt (5.c) 2. helyen, Bakó Hedvig (6.b) 1. helyet végzett.

Csapataink teljesítménye is elismerésre méltó: a matematikaversenyen Krenedits Márton Simon (5.a) és Makulinszki Zsolt (5.c) az 1. helyet szerezte meg, a Neumann János Természettudományi versenyen Perjési Gergő (8.b) és Bukta Dániel (7.c) a 2. helyezést, valamint a Neumann János Informatikaversenyen Ignátz Levente (8.b) és Lenhard Kristóf (8.a) 1. helyezést ért el.

A verseny ideje alatt kísérő kollégáink részére is programot szerveztünk, illetve a feladatok javításának ideje alatt versenyzőink sem unatkoztak. Egy rendkívül érdekes előadást tartott dr. Nagy Balázs egyetemi docens „Élet a fagyban” címmel.

Pozitív visszajelzéseket látva és hallva, a versenyen résztvevők, illetve a szervezésben, lebonyolításban segítők is nyugodt szívvel gondolhatnak vissza a megnyitón elhangzó lelkesítő gondolatra, miszerint ennek a versenynek valóban mindannyian nyertesei vagyunk.

Verseny szervezői

erdokertes hirek neumann nap oklevel alpar lili 20171207 erdokertes hirek neumann nap oklevel bako hedvig 20171207 erdokertes hirek neumann nap oklevel krenedits marton simon 20171207 erdokertes hirek neumann nap oklevel balazs anna 20171207 erdokertes hirek neumann nap oklevel makulinszki zsolt 20171207
erdokertes hirek neumann nap oklevel csapat 20171207 erdokertes hirek neumann nap oklevel csapat2 20171207 erdokertes hirek neumann nap oklevel csapat3 20171207 erdokertes hirek neumann nap oklevel tankerulet 20171207 erdokertes hirek neumann nap oklevel szuloi kozosseg 20171207

 

Ez a weboldal cookie-kat használ. A weboldal használatával Ön beleegyezik a cookie-k használatába.